streda 22. januára 2014

Lingua latina...

...a problémy s ňou spojené.
Presne tak, učím sa latinčinu. Mŕtvy jazyk. Ten, ktorého presné znenie nikto nevie.
Ale nehodlám ho ohovárať. Náhodou, znie veľmi pekne, aj keď poviem vetu ako... "In villa mea multae incolae nigrae sunt." Znamená to: V mojej dedine je veľa čiernych obyvateľov (doslova). No znelo to múdro, však?
Je to však jedna zo svetlých výnimiek. Že dobre znie. Ale je to vážne dračka! Hlavne, ak ste takí leniví ako ja. Na moju obhajobu však musím povedať, že na prvú písomku som sa zato celkom učila, no tie slovíčka sa skrátka nedajú zapamätať!!!
Ale inak... je to sranda. Zistíte pritom, že slová "dic" a "fac" sú celkom zmysluplné (aj keď ich nikdy nedokážem vysloviť bez toho priblblého úškrnu) a "domina", ktorá má svojho "servusa" (sluhu), bola niečo celkom obyčajné.
Okej, iba mne sa zdá, že takmer každé slovo je tak trochu zvrhlé? No... vlastne najprv bola latinčina, však? Ach, ľudia, a že my sme skazení. Mládež 21. storočia! Úprimne, tí ktorí vymýšľali tieto pojmy, boli na tom podľa mňa psychicky dosť horšie, než my. 
Ale keby som mala JA vymýšľať nové slová, tiež by som sa tak trochu zahrala na trolla. Trololol!
Čo som tým však chcela povedať...
Aha! Posledná písomka dopadla katastrofálne. Vážne. Polovička triedy dostala fx (nechcem byť na veľko, ale patrím medzi tých lepších. Mala som AŽ 51 percent!!! Hmm, začínam mať pocit, že mi to celkom ide). Jasné, ani ja som ten test nedala (chýbalo mi 9 percent), ale veď budem mať ešte veľa príležitostí dokázať, že nie som až taká strašná.
Vlastne ja som z jazykov celkom dobrá. Teda... predpokladám.
Veď sa hovorí, že niekto je dobrý z matiky, fyziky a podobných vecí a iní sú na jazyky. A úprimne, matiku som nikdy nechápala a z fyziky mi bolo vždy zle. Duševne. Tak musím byť na jazyky, no nie? Nie??? 
Alebo patrím medzi tie stratené prípady.
Nie, toto nikdy nechcem vedieť!!!!
Takže... na zhrnutie: Som nehorázny DEBIL, že som si zvolila odbor, na ktorom sa nielenže učím tú latinčinu, ale všetci sa tvária, ako keby som ten jazyk vedela aj niekde využiť. Podaktorí tvrdia, že mŕtvym jazykom ani nie je. -_- Úprimne, už ste počuli niekedy niekedy niekoho dorozumievať sa s niekým po latinsky? Lebo ja nie.
Hm, ale je pravdou aj to, že tento fakt tvrdia ľudia, ktorí píšu knihy, ktoré nikto nečíta. Až na študentov, ktorí sú na to doslova donútení. Ach, krásne to vysokoškolské časy...
Neskutočne tupá baba posadnutá ružovou :3

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára